Nu avem o piață de carte foarte bine dezvoltată și foarte bine reprezentată (nici în ceea ce privește numărul de titluri editate, nici în ceea ce privește numărul de cititori). În România se citește puțin, cu siguranță cu mult mai puțin decât se publică. O asimetrie care poate fi remarcată nu doar în cifrele de vânzări modeste ale cărților în general, în tirajele limitate scoase pe piață, ci și în ceea ce privește comerțul obiectele asociate cărților- nu demult, scriitorul Doru Munteanu remarca faptul că biblioteca este unul din articolele de mobilă cel mai puțin vândut în România. Și ca să ducem spiritul cârcotaș până la capăt, nu trebuie să uităm nici că volumele publicate la noi nu beneficiază de o promovare prea intensă și că adesea sunt scoase pe piață la prețuri destul de mari. Majoritatea titlurilor care apar se luptă acerb pentru atenția cititorilor câteva zile sau săptămâni, în presa de profil, la un târg de carte, după care se înghesuie în rafturile fizice sau virtuale ale librăriilor și se cufundă lent în anonimat și în uitare.
Sub greutatea acestor neajunsuri, pe de o parte pierderea generală a obișnuinței lecturii și, pe de altă parte, timpul scurt în care un volum are șansa să se impună în conștiința publicului, e cert faptul că astăzi e foarte ușor să uităm de cărți. A crește preocuparea pentru citit, a întâmpina criticile surprinse mai sus (legate de preț și promovare) înseamnă în primul rând să amintim tuturor de… existența cărților -o ambiție pe cât de modestă, de elementară, pe atât de necesară. E vorba însă să ne amintim de existența cărților în dimensiunea lor vie si provocatoare, nu doar ca obiecte decorative, inanimate, costisitoare, pentru care facem sacrificii mai degrabă ca să umplem un raft sau să acoperim o noptieră.
Tocmai de aceea, ne-am gândit să vă aducem în atenție o colecție care să vă amintească de cărți, in dimensiunea lor atractiva si la indemana, care să cultive obiceiul lecturii drept un obicei firesc, tentant și accesibil. Ne-am gândit la o colecție care să fie mereu vizibilă, care să se dovedească variată și cuprinzătoare și, nu în ultimul rând, prietenoasă ca preț. Inaugurăm colecția MEMENTO LIBRIS – 30 de volume valoroase, selectate săptămânal, variate în conținut, oricare din aceste titluri beneficiind de o reducere de 40%. În fiecare marți, pe www.libris.ro, vă încurajăm să vă… amintiți de cărți! Abonati-va la newsletterul libris.ro pentru a fi la curent cu titlurile saptamanii pe care le veti putea cumpara cu 40% reducere!
Felicitari pentru initiativa. Cred ca si comunicarea de carte, evenimentul de lansare si promovare sunt lucruri la care se gandesc prea putini editori, asa cum nici librarii nu se inghesuie sa-si construiasca propriile campanii de imagine. Cele doua campanii despre care am citit aici sunt mai mult decat necesare. Felicitari.
Multumim pentru aprecieri! Asa zisele vremuri de criza pe care le traim reprezinta din pacate un pretext convenabil pentru a acoperi lipsa de initiativa in ceea ce priveste promovarea cartilor si a imaginii librariilor. Incercam sa dezghetam aceasta comoditate, prin mijloace care sa ii bucure pe cititori, desigur!