Parinții – aripi pentru copii

17/04/2014

În preajma sărbătorilor pascale, când a face bucurii celor mici rămâne un deziderat esențial, am oferit ocazia părinților să  cultive apropierea față de copii și să înțeleagă mai bine menirea și responsabilitatea pe care o au față de odraslele lor.

MIERCURI, 15.04.2014, la Librăria Șt.O.Iosif Brașov am găzduit evenimentul DIALOGURI PENTRU EDUCAȚIE – PĂRINȚI ARIPI PENTRU COPII, alături de oameni preocupați de psihologie și de părinți care și-au împărtășit experiențele in relatia cu cei mici.

1

DANIELA NECȘOI a amintit faptul că cei mai mulți adulți nu sunt pregătiți să crească un copil și că instrucția parentală e adesea formală, sporadică, atunci când ea nu se bazează pe ajutorul dat de rude sau pe propria experiență de viață. Venirea unui copil pe lume prilejuiește experiențe de învățare și maturizare, dar e bine ca orice părinte să aibă în vedere, prenatal, un model cu 5 dimensiuni care să asigure fundamentul unei educații armonioase și să nu dea peste cap complet viața părinților. Cele 5 dimensiuni pe care un viitor părinte ar trebui să le aibă în vedere sunt: cunoașterea (aspecte legate de dezvoltarea fizică și socială a copilului), disciplinarea (regimul de recompense și pedepse), managementul stresului, al timpului și al crizelor.

MIHAELA VOINEA a sugerat că cea mai importantă competență pe care trebuie să o dezvolte un părinte rămâne capacitatea de a iubi. Iubirea este esențială pentru a crește copii sănătoși și înțelegerea limbajelor iubirii poate contribui la construcția unei relații durabile cu cel mic. În acest sens, Mihaela Voinea a adus în discuție cartea lui Gary Chapman: Cele 5 limbaje ale iubirii la copii acolo unde se subliniază importanța mângâierilor fizice, timpului petrecut împreună, cadourilor, cuvintelor de încurajare și serviciilor.

CAMELIA VARZARU a vorbit despre experiența ei ca mamă, despre stângăciile primei băi pe care a făcut-o fetiței, despre îngrijorarea resimțită atunci când copilul a ajuns la creșă și la școală, dar și despre preocuparea constantă pentru educația ei și despre sprijinul cristalizării autonomiei și deciziilor copilului.

CORNELIA LAZAR a sugerat că educația prenatală este totuși o preocupare veche a umanității, o preocupare a cărei importanță a fost surprinsă chiar din Grecia Antică. Dat fiind faptul că în perioada prenatală se pun bazele comunicării dintre mamă și copil, este important pentru viitorii părinți să aibă în vedere schimbarea sitlului de viață și autoeducarea bazată pe cunoaștere și iubire, pentru a reuși să vină de timpuriu în întâmpinarea nevoilor celor ce vin pe lume.

Le mulțumim mamelor pentru experiențele interesante pe care le-au împărtășit publicului, mulțumim tuturor celor care au participat și care, sperăm că au plecat mai entuziaști, cu gândul de a-și îmbrățișa sau de a discuta cu copiii lor, imediat ce au ajuns acasă.

 

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *