Back To School și școala online

25/08/2020

Cum să gestionați în 4 moduri simple școala de acasă în toamna anului 2020.
Pe măsură ce școlile din țară finalizează planurile de întoarcere la școală în mijlocul pandemiei Covid-19, acestea se adaptează la noi forme de educație, adaptate mediului online, pentru școala de acasă.
Școlile sunt puse astfel în fața unei situații fără precedent: digitalizarea forțată – o provocare, dar și o oportunitate de a dezvolta noi forme creative de a preda.
Nu numai profesorii trebuie să se adapteze, ci și părinții care pot fi confuzi legat de modul în care se va desfășura educarea copiilor în toamna anului 2020. Iată câteva recomandări care vă pot ajuta să gestionați mai ușor situația școlară actuală.

back to school si scoala online

1. Păstrați legătura pe Whatsapp, Zoom, Skype, Meet

Conectați-vă pe grupuri de acest tip cu profesorii, cu ceilalți părinți și elevi pentru a schimba păreri, instrumente alternative de studiat, precum manuale auxiliare, fișe sau caiete de lucru sau pur și simplu să vă asigurați că urmați programa stabilită de școala la care este înregistrat copilul dumneavoastră. Manualele școlare, dar și caietele speciale pot face diferența în calitatea educației copiilor.
Utilizarea instrumentelor virtuale de lucru împreună cu cele tradiționle (carte, caiet, manual) este cheia către o formă echilibrată de învățare. Copiii pot participa la clase online, învățând însă de pe cărți și caiete printate. De altfel, s-a dovedit faptul că cititul cărților printate menține o activitate sănătoasă la nivelul creierului, crescând capacitatea copiilor de a empatiza, reducând în același timp stresul.
Nevoia crescută de conectare se poate face printr-o adaptare treptată la mediile de comunicare video (se pot împărtăși informații legate de evoluția copiilor, despre teme, întâlniri offline și alte detalii importante pentru această perioadă). Whatsapp rămâne una dintre opțiunile principale de conectare, alături de Zoom. Creativitatea profesorilor intervenind din plin în acest punct, pentru păstrarea atenției elevilor prin metode inovative de predare.
Pentru o bună desfășurare a orelor online, profesorii pot decide să ofere elevilor pauze dese și scurte, pentru protejarea ochilor, dar și a posturii.
Părinții îi pot sprijini pe copii cu medii special adaptate, birouri care să faciliteze studiul, dar și materiale, cărți, manuale, caiete de lucru creative.

2. Explorați cu cei mici educația prin joc

Pentru preșcolari și grădinițe, joaca ar trebui să fie baza mediului de școlarizare. Permiteți interogării neîncetate a copilului dumneavoastră să ghideze procesul de învățare și citiți multe cărți împreună, în funcție de interesele pe care le manifestă la această vârstă.
Rețineți faptul că cei mici pot fi capabili să se concentreze asupra unei sarcini timp de doar 10 sau 15 minute. De aceea, sunt necesare multe pauze de mișcare, eventual cântați împreună și ieșiți afară cât de des puteți.
Pentru școlari este important să urmați acasă o disciplină anume. Este important ca și copilului să îi placă programul stabilit și să fie motivat să învețe.
Vorbiți cu cei mici sau cu cei mari și adresați-le întrebări deschise despre ce le-a plăcut la școală, dar și ce le place să învețe. Copilului dumneavoastră poate nu îi place matematica, dar îi place să ajute în bucătărie, nu îi place să citească, dar îi place să spună povești. Indiferent de situație, puteți adapta educația pentru a se potrivi cu punctele lui forte.
Cărțile de activități pentru cei mici, precum cărțile cu sunete, cărțile cu abțibilduri, cele de tip Montessori, deschid o lume nouă, oferind suport în dezvoltarea emoțională sănătoasă a copiilor.

3. Descoperiți resurse noi de educație chiar în orașul dumneavoastră

Pandemia a creat noi tipare de comunicare, dar a ne-a și provocat să descoperim noi moduri de a explora procesul de învățare. A fi deconectat de oamenii, locurile și lucrurile comunității noastre a fost greu pentru fiecare dintre noi. Școala online presupune inclusiv investirea unei părți din timp pentru vizitarea bibliotecilor, muzeelor, acvariilor, dar și pentru alte activități extracuriculare care pot fi organizate în siguranță, în aer liber. Tocmai aceste activități permit întâlnirea elevilor cu profesorii lor și facilitează o conectare mai profundă.
Resursele printate rămân la fel de importante pentru școlari și elevi. Enciclopediile, atlasele, cărțile lărgesc aria de cunoaștere a copiilor și adolescenților.

4. Oferiți copiilor șansa de a dispune de mai multă flexibilitate și interacțiune

Cursurile online oferă elevilor și studenților posibilitatea de a planifica timpul de studiu pentru restul zilei într-o manieră flexibilă, în loc să urmeze un program fix. Aceștia pot studia și lucra în ritmul lor. Materialul de curs este întotdeauna accesibil online, făcând inutile drumurile dedicate la bibliotecă, evitând aglomerația din oraș.
Cursurile online oferă acelor elevi și studenți timizi sau mai reticenți posibilitatea de a participa mai ușor la discuții în clasa virtuală, comparativ cu expunerea în fața întregii clase. Unii dintre ei chiar raportează o concentrare mai bună și un grad crescut de interacțiune la orele online.
Acesta poate fi considerat un moment fără precedent sau chiar un moment istoric pentru copiii noștri. Vor spune povești copiilor și nepoților lor despre cum a fost să trăiești și să înveți în timpul pandemiei din 2020. Experimentarea cu școala de acasă poate oferi în această toamnă o anumită certitudine și continuitate într-un context zbuciumat. Acest tip de școlarizare nu trebuie să fie un angajament pe termen lung, ci, mai degrabă o completare benefică a pedagogiei clasice oferind acestei generații oportunitatea să rămână conectată la educație.

Descoperiți toată gama de manuale, cărți, caiete și jocuri pe www.libris.ro si comandati din confortul propriei case. Oferiți celor mici și mari oportunitatea de a-și dezvolta gândirea strategică, creativitatea și empatia prin jocuri educative, lego, jocuri de societate și alte materiale destinate învățării prin joc.

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *