Monica Ramirez: Pana la urma, scriitorul este in primul rand un arhitect de povesti si exact asta trebuie sa livreze: povesti bine inchegate…
Interviuri / 30/10/2017

Sunteți curioși să aflați cum arată biblioteca unui scriitor? Câte volume conține? Care este cartea, din biblioteca personală pe care o îndrăgeşte cel mai mult? Sunteți curioși să aflați ce cărți și-au propus scriitorii români să citească în perioada următoare? Vă doriți să aveți în biblioteca proprie cărți cu autograful autorului? Începând din 01.02.2013, Libris propune  proiectul Lumea cărților din perspectiva scriitorului, proiect care aduce mai aproape de public cei mai importanți scriitori români ai momentului. În luna NOIEMBRIE din 2017, scriitorul care își dezvăluie relația sa cu lectura și biblioteca personală  este… MONICA RAMIREZ! LIBRIS: Ați terminat un liceu de artă, ați trăit riscurile și satisfacțiile baletului și acrobației. Este scrisul la fel de periculos, livrează adrenalină și necesită exersarea unui echilibru sau e un spațiu tihnit al confortului imaginativ? MONICA RAMIREZ: Din punctul meu de vedere, scrisul este la fel de ofertant precum scena. Poate chiar mai mult, dacă ne gândim că prin intermediul personajelor pe care le creez îmi pot asuma nenumărate identități și pot păși în lumi dintre cele mai variate. Pe de altă parte, există și acel spațiu tihnit al confortului imaginativ pentru că pot experimenta în voie și într-un mod cât mai intim, explorând emoțiile și cele mai ascunse gânduri…

Igor Bergler: Testamentul lui Abraham e o carte despre carti printre altele si despre biblioteci.
Interviuri / 19/10/2017

Libris.ro: Într-un context în care globalizarea, post-adevărul, fake-news își dovedesc importanța în modelarea opiniei publice, în generarea de confuzie, intoleranță, o literatură care cultivă interesul pentru conspirații, jocuri de culise secrete ar putea amplifica tocmai acest spirit al neîncrederii și nesiguranței în societățile în care trăim? Sau, literatura, totuși, rămâne doar un joc sofisticat, dar totuși inocent al imaginației și nu ar trebui să o luăm niciodată prea în serios?  Igor Bergler: Astea toate sunt vorbe la modă. Înainte de post adevăr a fost pre-adevărul și înainte de el fel de fel de adevăruri unice în funcție de stăpân, religie sau ideologie. Iar poveștile transmise din gură în gură-de la înțeleptul de pe munte la monștri marini-, tot fake news erau, numai că nu se numeau astfel. E de bon ton acum pentru tot felul de teoreticieni făcuți la apelul bocancilor să tragă semnale de alarmă. Omul nu s-a schimbat prea mult, în esența lui. Toate astea există de când lumea. Nici intoleranța nu e vreo chestie nouă. Din contră. Interesul pentru conspirații e înscris în codul nostru genetic. Ca să nu mai spunem că, de multe ori, ele chiar există. Neîncrederea și nesiguranța nu sunt amplificate de vreun demers…

Vintila Mihailescu: Bombanitul politic este o arta a conversatiei la portita.
Interviuri / 28/09/2017

Sunteți curioși să aflați cum arată biblioteca unui scriitor? Câte volume conține? Care este cartea, din biblioteca personală pe care o îndrăgeşte cel mai mult? Sunteți curioși să aflați ce cărți și-au propus scriitorii români să citească în perioada următoare? Vă doriți să aveți în biblioteca proprie cărți cu autograful autorului? Începând din 01.02.2013, Libris propune  proiectul Lumea cărților din perspectiva scriitorului, proiect care aduce mai aproape de public cei mai importanți scriitori români ai momentului. În luna OCTOMBRIE din 2017, scriitorul care își dezvăluie relația sa cu lectura și biblioteca personală  este… VINTILĂ MIHĂILESCU! LIBRIS: Credeți într-o specificitate psihologică a popoarelor? Formează ele tipare simplificatoare dar care se fundamentează pe un miez de adevăr? Sunt ele utile, pot genera familiarități în raport cu necunoscutul sau cultivă mai degrabă prejudecăți falimentare? Vintilă Mihăilescu: Aceasta „psihologie a popoarelor” se cheamă mai degrabă cultură – și da, atunci evident că există niste specificități culturale definitorii. Dar care, la rândul lor, nu se suprapun neapărat cu „popoarele” și cu atât mai puțin cu „națiunile”. Pe de altă parte, și culturile pot face parte din „familii” mai largi, din „arii culturale” având particularități mai mult sau mai puțin comune. În sfârșit, specificități există, desigur, dar ele sunt istorice – adică…

MARIUS OPREA: Este omeneste sa empatizezi cu suferinta, iar in cazul meu aceasta empatizare este sporita de sensibilitatea poetica
Interviuri / 01/09/2017

Sunteți curioși să aflați cum arată biblioteca unui scriitor? Câte volume conține? Care este cartea, din biblioteca personală pe care o îndrăgeşte cel mai mult? Sunteți curioși să aflați ce cărți și-au propus scriitorii români să citească în perioada următoare? Vă doriți să aveți în biblioteca proprie cărți cu autograful autorului? Începând din 01.02.2013, Libris propune  proiectul Lumea cărților din perspectiva scriitorului, proiect care aduce mai aproape de public cei mai importanți scriitori români ai momentului. În luna SEPTEMBRIE din 2017, scriitorul care își dezvăluie relația sa cu lectura și biblioteca personală  este… MARIUS OPREA! LIBRIS: În volumul România postcomunistă (coord. Lavinia Stan, Diane Vancea), recent apărut la Editura Polirom, se sugerează că Raportul final (documentul care a stat la baza condamnării comunismului în România) a venit în întâmpinarea nevoii de reconstrucție a încrederii în noile elite, de combatere a amneziei voluntare și a etnicizării în evaluarea trecutului comunist (atitudini subsumate unor judecăți de tipul: nu noi, românii, am fost responsabili pentru comunismul din România ci diverse figuri străine de spiritul românesc, aduse cu valul URSS). Credeți că s-au atins aceste scopuri, ținând cont de cât de tardiv s-a produs această condamnare publică? MARIUS OPREA: Din nefericire, condamnarea regimului comunist de către președintele Traian Băsescu…