CarteTeca. O singură carte, șanse infinite
Un proiect Libris și Salvați Copiii România

CarteTeca este un concurs ce se adresează unităților de învățământ de stat din România (de la educatie timpurie până la nivelul liceal, inclusiv). Prin intermediul acestuia, facem posibilă dotarea bibliotecilor unităților de învățământ câștigătoare cu volume noi, menite să-i atragă pe elevi către lectură.

În parteneriat cu Salvați Copiii România și prin generozitatea fiecărui cititor care a ales să doneze la finalul comenzilor plasate pe libris.ro, avem posibilitatea să împărtășim copiilor din bucuria cititului. 

CarteTeca. O singură carte, șanse infinite

Înscrierile pentru a patra ediție s-au finalizat pe data de 31 octombrie 2022. Ne îmbarcăm în misiunea cea mai dificilă: aceea de a alege unitățile de învățământ către care vor pleca volumele alese de către câștigători potrivit nevoilor specifice. De ce dificilă? Pentru că ne-ar plăcea să putem să revenim cu o donație de cărți către fiecare dintre cei înscriși, întrucât fiecare formular de înscriere completat înseamnă o poveste care ne semnalează o nevoie și în spatele fiecărui număr de înregistrare al unei aplicații sunt copii și/sau adolescenți care s-ar putea bucura de o carte nouă. Deși poate fi greu de imaginat pentru unii dintre noi, în România anului 2022, există și elevi care nu dețin o bibliotecă acasă și elevi pentru care achiziția chiar și a unei singure cărți pe an nu poate fi susținută financiar de către familie.

CarteTeca în cifre

4 ediții, 199 câștigători, donații de carte în valoare de 628.000 Lei

Nevoile unităților de învățământ sunt diverse: există școli fără biblioteci, sunt biblioteci școlare care nu pot suplini nici măcar nevoile ce țin de bibliografia școlară, iar multe dintre unitățile de învățământ din țară sunt situate în localități în care nu există librării fizice și, prin urmare, sunt copii care pot ajunge la vârsta adolescenței fără să fi răsfoit vreodată o carte nouă.

Credem în schimbarea pe care o poate determina un fond de carte nou într-o bibliotecă școlară. Suntem de părere că o carte poate reprezenta o rază de speranță, o cheie către alte lumi. Ne propunem, așadar, să oferim oportunități și să susținem educația așa cum știm cel mai bine, prin intermediul cărților.

Ediția din acest an este realizată și cu sprijinul financiar al companiei brașovene Qualis, 

căreia îi mulțumim pentru implicare. 

Testimoniale câștigători 

La finalul fiecărei ediții, veștile și pozele primite de la beneficiari ne emoționează, ne bucură și ne oferă încrederea că eforturile noastre se îndreaptă în direcția bună.

Poate fi dificil să surprinzi în cuvinte bucuria din ochii unui copil, să captezi într-o frază acel moment în care tu, ca părinte, bibliotecar sau profesor surprinzi în expresia copilului revelația adusă de cartea potrivită citită la momentul potrivit.

Testimonialele câștigătorilor din 2021 surprind din magia cărților, din importanța educației și a prezenței profesorului care îndrumă, inspiră.

În ziua de 15 noiembrie 2021, am aflat cu mare bucurie că Liceul ”Ștefan Procopiu” Vaslui se numără printre căștigătorii proiectului CarteTeca (ediția a treia) implementat de Libris și Salvați Copiii România. Un premiu care ne-a permis să selectăm peste 300 de volume atât din bibliografia școlară pentru liceu dar și foarte multe cărți apărute în ultimii ani care explorează diverse aspecte specifice adolescenților. Liceul nostru avea o mare nevoie de o infuzie de carte nouă căci, din lipsa resurselor financiare, nu s-au mai făcut achiziții de foarte mulți ani. În plus, ultimele achiziții au vizat cărți din programa școlară iar noi aveam nevoie și de cărți care să exploreze aspecte actuale în care elevii se regăsesc și astfel să îi atragem pentru lectură. Liceul nostru avea nevoie de aceste cărți și din perspectiva faptului că mulți dintre elevii noștri sunt navetiști și nu au timp să meargă la biblioteca județeană. Datorită acestui premiu, am organizat mai multe activități extrașcolare pentru a-i atrage pe elevi spre magia cărților precum prima ediție a evenimentului ”Ziua Lecturii” (15 februarie 2022) sau proiectul educațional ”Citește! Învață! Fii creativ!” (martie-iunie 2022). Timp de aproape două luni am prezentat cărțile primite pe pagina de Facebook a liceului astfel încât informația să ajungă la elevi și prin acest canal de comunicare.  Elevii au citit și în afara activităților propuse de noi și feedback-ul primit de la ei a fost pozitiv. Mulțumim Libris și Salvați Copiii România! 

 Prof. Croitoru Daniela, Liceul Ștefan Procopiu, Vaslui

——————————————————————————————————————————-

Tocmai am terminat de citit alături de elevii mei ,,Povestea fără sfârșit” de Michael Ende, o carte care a ajuns în biblioteca școlii prin intermediul donațiilor din cadrul proiectului CarteTeca 2021. Ce bucurie să putem ține în mână această ediție a cărei copertă pare scrisă cu litere de aur, să călătorim alături de Bastian într-o lume fantastică și să ne luptăm alături de el în salvarea ,,Fantaziei”!  

Cărțile primite sunt ,,o gură de oxigen” pentru biblioteca noastră care ducea lipsă de cititori.  Ce plăcere să îi aud pe elevi cum mă întreabă când mai mergem în sala de lectură sau dacă pot lua cărțile acasă să le citească!

E de datoria noastră să încurajăm elevii să descopere minunata lume a cărților, lume care are o concurență serioasă în tehnologia care le captează foarte ușor atenția. Le putem arăta cum pot călători în timp și spațiu, cum pot găsi răspunsuri la frământările lor, cum pot visa cu ochii deschiși și cum pot deveni eroi în lupta pentru dreptate pentru că ,,Un adult care citește va fi un adult care gândește!”

Prof. pt. înv. primar Dediu Anca, Școala Gimnazială Prof. Emil Panaitescu, Cudalbi, Galați

—————-——————————————————————————————————-

Pentru elevii mari și mici ai Colegiului „N. V. Karpen” Bacău, proiectul CarteTeca a adus revelația lecturii, izvorâtă din valorificarea literaturii contemporane, în cele aproape 200 de titluri primite  în cadrul generosului program. Definită în termenii elevilor, lectura înseamnă libertate, empatie, cunoaștere, trăire, umanitate, râsete, educație, iar, mai mult decât atât, revelația că literatura se naște din viață și pentru viață, că personajele sunt ca noi și cu noi, ne transmit anumite modele și valori de urmat, că, prin lectură, construim, la modul compensatoriu, un spaţiu pentru vis, plăsmuire, căutare de sens al existenței. Cert este că aceste cărți răspund  orizontului de așteptare al elevilor, de aceea au răspuns cu entuziasm la cele două proiecte inițiate în cadrul colegiului: „Recomandă-mi o carte” și „Karpen citește de 10, la 10!”. Cu optimismul pedagogic care ne caracterizează, cu titlurile noi, actuale, considerăm că optimizarea lecturii prin astfel de proiecte rămâne o provocare mereu deschisă, concretizată în stimularea interesului pentru carte, redescoperirea lecturii pasionate, transformarea elevilor în cititori activi, motivaţi care, în timp, vor vedea lectura ca „o formă a fericirii”, în termenii lui Borges

Prof. Adina Tămi, Colegiul N.V. Karpen, Bacău

————————————————————————————————————————-

„Să ne numărăm printre câștigătorii proiectului CarteTeca, ediția a treia, din 2021, a însemnat o mare bucurie atât pentru mine, cât și pentru elevii mei care au avut ocazia să descopere pe rafturile bibliotecii Școlii Gimnaziale „Matei Basarab” Mânăstirea, județul Călărași, cărți la care visaseră și pe care și le doriseră, dar la care nu puteau să aibă acces. Achiziționarea de cărți nu este o prioritate pentru majoritatea familiilor din care provin elevii noștri.

Biblioteca școlii, deși are un număr apreciabil de cărți din toate domeniile, nu le putea potoli setea de lectură pasionaților de literatură, deoarece nu mai fuseseră achiziționate cărți de beletristică de foarte mulți ani, știut fiind faptul că elevii nu se mai regăsesc în romanele clasice ale literaturii române și universale. Cred că, prin cele 98 de cărți primite în cadrul acestui proiect, am facilitat accesul la titluri care le erau, altfel, inaccesibile, le-am stârnit dorința de a citi sau le-am întreținut pasiunea pentru lectură.

Pe rând, zi de zi, am văzut cum erau împrumutate aceste cărți de copii care știu că poți trăi fără să citești, dar care mai știu și ce pierzi, ce lumi extraordinare ar trece pe lângă ei, fără ca măcar să aibă habar. Dar cel mai frumos lucru care s-a întâmplat a fost acela că acești copii au reușit să îi convingă și pe colegii lor să citească, ducând cărțile în clasă, vorbindu-le despre ele sau prezentându-le în cadrul Clubului de lectură pe care l-am desfășurat anul trecut. Mai mult, în luna martie, am organizat un concurs de afișe „CARTE-MĂRȚIȘOARE” prin care am urmărit să convingem cât mai mulți elevi ai școlii noastre să își facă liste de lectură. Clubul de lectură își va deschide porțile și anul acesta, în luna octombrie, continuând atelierele de lectură și de scriere creativă, având ca punct de plecare cărțile citite anul trecut și pe timpul vacanței.

Educația copilului este un proces cu suișuri și coborâșuri, de lungă durată, nu este o muncă de azi și de mâine, este un demers care durează ani, o muncă pe care trebuie să o susținem cu consecvență. Cel mai ușor mod de a face educație copilului este de a-l aduce în preajma cărții în permanență, de a-l împrieteni cu cartea, de a face ca acest obiect magic să devină o constantă în viața lui. Acesta a fost motivul care m-a determinat să aplic pentru acest proiect și nu m-am înșelat deloc, pentru că mi s-a oferit ocazia de a alege cărțile prin care copiii vor învăța ce este frumosul, binele, adevărul, respectul, valori pe care le vor prețui, însuși și transmite mai departe.

Într-o comunitate, în care biblioteca comunală nu mai este funcțională, în care biblioteca școlii nu primește niciodată bani pentru fondul de care, participarea la  proiectul CarteTeca este mai mult decât o necesitatea, este o mână întinsă nouă, profesorilor și bibliotecarilor, care știm că poveștile sunt mașinării grozave către lumea imaginației prin care copiii învață, își fac prieteni, descoperă și se descoperă. Iar bibliotecile devin stații de carte către destinații știute sau încă neștiute de elevi și nu-i vom lăsa niciodată singuri, îi vom însoți tot timpul în călătoria lor către țara Cunoaștere, tărâmul Încredere în sine, ținutul Prietenie.

Călătoria noastră a început anul trecut, cu a treia ediție a proiectului CarteTeca, dar nu ne oprim aici!” 

Prof. Anda Anciu Lăpădatu, Liceul Tehnologic Matei Basarab, Mănăstirea, Călărași

———————————————————————————————————————

Întâlnirea școlii noastre cu proiectul CarteTeca a plecat de la dorința de a fi printre beneficiarii de

cărți și a devenit realitate. E inutil să spun câtă bucurie ne-a adus rezultatul.

Alegerea cărților a fost o interesantă plimbare virtuală printre rafturile libris.ro, în timpul căreia

am înțeles ce șansă avem să alegem titluri din literatura contemporană pentru copii (și nu numai),

care să atragă un număr cât mai mare de cititori de toate vârstele.

Cu bucuria copiilor care primesc un cadou și abia așteaptă să vadă ce este înăuntru, am deschis și

noi cutiile cu cărți, mici universuri care îndeamnă la o călătorie a gândului. Odată ce cărțile au

fost înregistrate, au devenit punctul de interes al bibliotecii.

Ce s-a schimbat de atunci? În primul rând, a crescut numărul de cititori interesați să descopere

autori și titluri de care poate nu au auzit niciodată și entuziasmați să citească din cărți noi și

frumoase. Și e de remarcat faptul că nu doar le-au citit, ci le-au și prezentat colegilor, care, la

rândul lor, au venit la bibliotecă să le împrumute. În al doilea rând, cărțile Carte Teca au fost

”eroii” unor activități importante de promovare a lecturii. De exemplu, de Ziua Cititului

Împreună, am organizat ateliere de lectură unde s-au citit fragmente din aceste cărți. Iar

curiozitatea de a vedea ce se întâmplă mai departe i-a determinat pe copii să le citească în

întregime. În plus, ca profesor de engleză, mă bucur că pot recomanda elevilor și cărți în această

limbă, la care au acces ușor. Știu cât de mult îi ajută lectura în îmbunătățirea abilităților de

comunicare.

Așa cum o limbă trăiește prin vorbitorii ei, o bilbliotecă respiră prin cititorii ei. Cărțile, care

datorită Carte Teca au ajuns la noi, atrag mai mulți cititori și contribuie la menținerea unui spirit

viu și creator în bibliotecă.

Mulțumim, Libris, pentru că ne-ați oferit această oportunitate! Vă dorim succes și entuziasm în

organizarea următoarelor ediții și invităm școli din toată țara să intre în această poveste

incredibilă.

Corina Croitoru, Școala Gimnazială Miron Costin Suceava

——————————————————————————————————————–

Cartea este și va rămâne mereu un univers care trebuie descoperit și mai mult decât atât,

valorificat. Cuvântul scris este călăuză, este cunoaștere, este întruparea tuturor viselor și

dorințelor celui care l-a așternut pe hârtie. Aducerea mai aproape de copii a cărții și a cuvântului

scris, îi determină pe aceștia din urmă să fie mai buni, mai plini de curiozitate, mai ambițioși în

tot ceea ce și-au propus. Cu toate că trăim în era digitală , când puterea cuvântului scris are

tendința de a păli în fața asaltului digitalizării, nimic nu poate înlocui privirea și încântarea unui

copil care găsește o carte nouă pe un raft. Bucuria de a răsfoi cartea, curiozitatea de a-i descoperi ilustrațiile și de ce nu,……. mirosul de carte nouă, sunt senzații pe care proiectul Carteteca le-a adus în mijlocul elevilor.

Proiectul și cărțile achiziționate au transformat Centrul de Documentare și Informare într-

o oază a binelui și a puterii de spera într-o lume mai bună. Activitățile prin care au fost

promovate noile achiziții au creta în rândul elevilor și a profesorilor acea stare de bine atât de

necesară în redescoperirea sinelui.

Prof. documentarist Cutean Irina Octavia, Școala Gimnazială Șugag, Șugag, Alba

——————————————————————————————————————————-

Evident că orice dar e o bucurie. Însă dacă ne gândim că 1270 de elevi și 80 de cadre didactice primesc daruri-cărți, atunci bucuria se multiplică de tot atâtea ori.Logo-ul aplicației noastre a fost #lecturacadar.
În 2021 am aplicat în numele Școlii Gimnaziale „Vasile Alecsandri” Roman pentru Proiectul CarteTeca și l-am câștigat . Evident că ajutorul doamnei bibliotecar a fost neprețuit. Am lucrat o săptămână cu puterea pe care ți-o oferă colaborarea. Am căutat cele mai potrivite activități, cel mai răsunător impact, cele mai eficiente strategii. Pilonii proiectului au fost: calitatea, valorificarea la maximum a resursei umane, dezvoltarea personală a elevilor din perspectiva învățării permanente și dezvoltarea unui parteneriat eficient prin participarea la programe comunitare, prin atragerea părinților, consultarea elevilor. Fondul de carte pus la dispoziția școlii noastre de către LIBRIS nu doar că a stimulat lectura elevilor, dar a dus la crearea unui spațiu de integrare a lecturii prin reflecție, dramatizări, colaborări. Vom sărbători cu mândrie 190 de ani de la înființarea instituției prin dramatizări din ciclul „Chirițelor” lui Alecsandri, părintele spiritual al școlii noastre, grație cărților în dar primite prin câștigarea proiectului CarteTeca.

Prin #lecturacadar oferită de CarteTeca, prin încurajarea învățării prin proiect pe care o încurajează LIBRIS, literația este încurajată ca proces dinamic, activ, vivant.Elevii sunt stimulați să găsească noi direcții reale de dezvoltare, să se implice în propria formare, să redescopere valori. Și mai presus de toate, elevii descoperă că străbat drumul ascendent al învățării însoțiți de profesori și de ideile deschise oferite de cărți.

Prof. pt. înv. primar Ștefania Cobzaru, Școala Gimnazială Vasile Alecsandri, Roman, Neamț

——————————————————————————————————————————-

Anul trecut am lucrat cu mare drag la proiectul „O singură carte, șanse infinite” din dorința de a reaprinde, în sufletul elevilor mei, pasiunea pentru lectură. Am adus în Biblioteca școlii cărți scumpe, pe care unii dintre elevi nu și le-ar fi permis, cărți greu accesibile, povești tradiționale prezentate într-o manieră mai atractivă sau autori din listele lecturilor suplimentare.

Este datoria noastră, ca educatori, să le cultivăm copiilor interesul pentru lectură și să îi ajutăm să facă un pas important spre autoeducare. Educația nu se limitează doar la spațiul sălii de clasă. Este o călătorie care implică mai mulți turiști – parteneri, o misiune comună, provocări și teste care trebuie depășite printr-un efort comun. Am fost împreună elevi, profesori, părinți și dintr-o dată bilbioteca a devenit un spațiu de dezbatere și recreere.

Performanţele obţinute în ultimii ani de Şcoala Gimnazială Giubega ne îndreptăţesc în asumarea unor obiective manageriale care să pună în valoare intenţia de dezvoltare instituţională a colectivului didactic şi să orienteze interesul de formare şi instruire al elevilor. Climatul organizaţiei școlare este deschis, stimulativ, caracterizat prin dinamism. 

Ne caracterizează un ansamblu de trăsături având ca valori dominante cooperarea,

munca în echipă, respectul reciproc, ataşamentul faţă de copii, ataşament faţă de profesie,

entuziasm şi dorinţa de afirmare. Managerul școlii colaborează bine cu membrii colectivului,

ţine seama de sugestiile, de planurile și proiectele noastre și încearcă să reducă disfuncţiile

semnalate în activitatea şcolii. Toate aceste aspecte se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-

educativă şi în conduita cadrelor didactice.

Educatoare Mihaela Muscalagiu, Școala Gimnazială Giubega, Dolj

——————————————————————————————————————————-

Ce ne-am fi făcut noi fără cărțile-lumină? Probabil că am fi rămas mici, mici de tot, bătând la ușa cea mare a Cunoașterii și a Împlinirii, la o ușă indiferentă la care nu apare nimeni dornic de dialog.Tocmai de aceea, suntem recunoscători cărților care ne vorbesc, care ne-au făcut oameni, pentru ca noi înșine să îi putem înomeni pe tinerii noștri care, cu lacrimi în ochi, și-au promis că vor prelua ștafeta omeniei literaturizate și trăite pentru a demola distopiile prezentului, construind o lume cu sens.

Mulțumim, Libris! Ne-ați împlinit un vis mai vechi care ne așază alături de civilizatorii prin carte ai acestei țări.

Prof. Alina Bălan, Liceul Tehnologic Toma Socolescu, Ploiești

——————————————————————————————————————————-

Întotdeauna am plecat de la ideea că „literatura îți oferă o multitudine de lumi

posibile”. Exact această idee am încerc să le-o insuflu elevilor la ora de Limba și

literatura română. Proiectul CarteTeca a avut un impact deosebit în cadrul unității

noastre de învățământ, apropiindu-i și mai mult pe elevi de carte. Entuziasmul lor s-a simțit în

cadrul orelor de lectură, când și-au ales singuri titlurile, atrași fiind fie de copertă, fie de titlul.

Cu ajutorul proiectului CarteTeca am reușit nu doar să le dezvolt gustul pentru lectură, ci să-i

apropii de universul cărților și pe cei care nu au acasă o bibliotecă. Desfășurându-mi

activitatea de dascăl în mediul rural, am constatat că elevii au cărți puține acasă, poate doar

cele primite la premii. Astfel cărțile primite în cadrul proiectului CarteTeca sunt un real

sprijin pentru copilașii care vor să citească și să evadeze din cotidian. Cu titluri de actualitatea

am reușit să-i atrag și pe elevii de la clasele cu predare în limba maghiară, lectura cărților

fiind o constantă provocare în dezvoltarea și îmbogățirea vocabularului. Mulțumim, Libris! 

Prof. dr. Alexandra-Ștefania Cordoș, Școala Gimnazială Dosa Daniel  Valea Izvoarelor, Mureș 

——————————————————————————————————————————-

Vă mulțumim  din suflet pentru valoroasa oportunitate de a ne afla printre câștigătorii ediției a 3 a, a proiectului CarteTeca, a fost o încântare pentru noi să vedem că ne și răsplătiți implicarea în activitățile de promovare a lecturii!

Una dintre activitățile de un real succes și interes în rândurile elevilor Colegiului Național „Spiru Haret” din Tecuci, a fost prilejuită de Ziua Națională a Lecturii, un început bun pentru promovarea lecturii drept catalizator pentru o societate dezvoltată și educată.

Le-am dat „întâlnire cu literatura” elevilor claselor a IX a și a XII a, profil uman, încercând să pătrundem împreună tainele cărților cu sufletul, pentru că atunci când lectura este împărtășită, se dă startul unei conversații care dărâmă barierele izolării și ne leagă unul de celălalt.

Printr-o prezentare de cărți achiziționată de bibliotecă prin proiectul „CarteTeca” și oferită cu generozitate de Libris, am încercat să realizăm o lectură interactivă, centrată pe sensurile pe care textul le poate genera (citim pentru a înțelege), am creat elevilor ocazia de a ieși dintr-un șablon rigid, de a aborda fenomenul lecturii în mod diferit, adaptat lor, i-am încurajat să citească pentru că cititul este o metodă simplă de a ne conecta la noi înșine, indiferent că citim beletristică, psihologie, ficțiune sau poezie.

Am prezentat și lecturat cărți care abordează teme universale, care explorează cele mai profunde experiențe umane și care reușesc să ajungă la mintea și la inimile cititorilor indiferent de secolul în care au fost scrise. 

Mulțumim echipei Libris, în primul rând pentru că există  prin oamenii deosebiți care o compun!

Bibliotecar Cojocaru Florina, Colegiul Național Spiru Haret, Tecuci, Galați

——————————————————————————————————————————-

Cuvintele, oricât de alese ar fi, nu pot exprima bucuria și lumina din ochii copiilor la vederea minunatului dar primit în cadrul proiectului Carte Teca , ediția 2021. Cărți pentru cei mari și mici, titluri doar visate și devenite realitate! Vă asigurăm de prețuirea colegilor (am îmbogățit și colecția de carte didactică), vă asigurăm de dragostea celor mici, caută mereu pe rafturi cărțile cu „bulină roz” !

Bibliotecar Livia Primac, Școala Gimnazială nr.1 Călărași, Botoșani 

—————————————————————————————————————————-

Muțumiri și felicitări echipei „Carte Teca” pentru inițiativa, seriozitatea și perseverența de care dau dovadă în derularea și dezvoltarea proiectului, fiind un  demers prin care reușesc an de an să dăruiască instituțiilor școlare cantități însemnate de cărți noi. Proiect de care a beneficiat și biblioteca Școlii Gimnaziale Iernut, județul Mureș, fiind una dintre instituțiile câștigătoare a ediției CarteTeca 2021.

    Donația de carte primită prin intermediul proiectului CarteTeca vine ca o lumină după o perioada dificilă  generată de pandemie, deoarece  avem o bibliotecă plină de cărți vechi și prăfuite,  aveam pe birou o listă întreagă de titluri noi de carte solicitate de către elevi, răspunsul meu continuu de tipul: ,,nu avem această carte” și dezamăgirea din ochișorii copiilor. Cuvintele nu pot descrie fericirea cu care au desfăcut coletele și au răsfoit fiecare carte. Din dorința de a împrumuta cărțile dorite, elevii noștri au devenit mici bibliotecari, au învățat practicile biblioteconomice de bază ajutând la înregistrarea, aranjarea pe raft și chiar împrumutul acestora. Datorită echipei de proiect CarteTeca, biblioteca și elevii școlii s-au îmbogățit cu 100 de cărți noi, mult așteptate. 

Bibliotecar Gyorgy Eniko, Școala Gimnazială Iernut, Mureș

——————————————————————————————————————————-

Numele meu este Roxana Gabriela Ionescu, sunt profesor pentru învățâmânt primar la Scoala Gimnazială ,,Gheorghe Vernescu” din Râmnicu Sărat, judetul Buzău. Anul trecut, am aflat de  concursul ,,CarteTeca”  de pe pagina site- ului de socializare Facebook. Ceea ce m-a determinat să  înscriu școala noastră la acest concurs, au fost  elevii.  Școala noastră este o școală de cartier, cu elevi proveniți din medii dezavantajate, elevi rromi, elevi din centre de plasament,  care vin la școală cu drag, dornici să citescă, să-și dezvolte cunoștințele și să-și depășească condiția. Pentru marea majoritate dintre elevi, cărțile sunt singura evadare pe care o au, singura posibilitate să pășească într-o altă lume, o lume în care există bine și frumos și pentru ei. Noi, cadrele didactice, îi atragem zilnic la școală prin  numeroase activități educative. Dintre acestea amintesc: campania ,,Toată școala citește”, campania ,,ZICI-Ziua Internațională a Cititului Împreună”, proiectul ,,Lectura bilingvă-  100 de cărți citite”, organizat de doamna profesor de limba și literaratura română, Stroe Virginia. Și speranțele noastre de a ne îmbogăți biblioteca noastră  dragă și ,,bătrână” au fost răsplătite din plin! Bucuria nu poate fi descrisă în cuvinte atunci când ne-am regăsit pe lista câștigătorilor! Apoi, am așteptat nerăbdători sosirea  mult doritelor cărți. Și într-o zi, așteptarea a luat sfârșit! Iubitele noastre cărți au ajuns la destinație. Entuziasmul ne-a cuprins pe toți: copii și cadre didactice. Cutiile frumos ambalate, le-am deschis împreună și ne bucuram de fiecare titlu de carte pe care îl descopeream. Erau cărți multe, din majoritatea domeniilor de învățare, atractive prin coloritul paginilor și multe alte titluri de cărți pe care nu ni le-am fi putut cumpăra poate niciodată. Acea zi a fost una de basm, care va rămâne întipărită pentru mult timp în memoria tuturor. Parcă venise Moș Crăciun cu cadouri!!! 

După aceea, cărțile s-au cocoțat mândre pe rafturile bibliotecii școlii noastre, care parcă ,,întinerise”. Profitând de noile cărți primite, am desfășurat activități educative  inovative. Pentru prima dată, am desfășurat activități educaționale la clase, de Ziua Națională a Lecturii. Am demarat campania ,,Dăm startul la citit!”, campanie prin care elevii mai mari le citesc elevilor mai mici. Avem în desfășurare campania ,,Pauza de citit”, în cadrul căreia, într-una din pauze, timp de 15 minute, elevii citesc cărți. Cărțile ne sunt acum cele mai prețioase comori, din care ne hrănim sufletele și mințile noastre de copii, dornici de cunoaștere! Și de atunci, citim mereu, așa cum ne îndeamnă și marele poet, Mihai Eminescu: ,,Citește! Citind mereu, creierul tău va deveni un laborator de idei și imagini, din care vei întocmi înțelesul și filozofia vieții.”

Mulțumiri încă o dată pentru tot ceea ce a însemnat premiul trimis de dumneavoastra! Ati fost îngerii trimiși pe pământ pentru elevii școlii noastre! 

Prof. pt. înv. primar Roxana Gabriela Ionescu, Școala Gimnazială Gheorghe Vernescu, Râmnicu Sărat, județul Buzău

——————————————————————————————————————————-

Majoritatea copiilor cu deficiență de auz este privată de lumea minunată a cărților din lipsa modelului adulților-cititori. În permanență încercăm să le oferim noi, profesorii aceste modele pentru a conștientiza importantă cititului pentru dezvoltarea limbajului, gândirii și dezvoltării generale. Mulțumiri și cât mai mulți copii cititori să se bucure de cărți captivante!

Profesor Ramona Diaconu, Liceul Tehnologic Special Vasile Pavelcu, Iași

Creștem împreună! Te întrebi dacă te poți implica?

Dacă și tu crezi în misiunea noastră, te invităm să ni te alături edițiilor următoare. 

📧 Scrie-ne un mesaj la adresa carteteca@libris.ro și hai să povestim cum putem să contribuim la dotarea bibliotecilor școlare, începând cu ediția a 5-a.

Articol realizat de Laura Mate pentru libris.ro.

„Mereu am iubit cărțile și a avea un job care să mă aducă atât de aproape de ele precum sunt acum, părea până nu demult un vis. Fac parte din echipa de marketing a libris.ro și sunt în continuă căutare de răspunsuri și de povești bune.Când sunt întrebată ce înseamnă o carte bună, îmi vin în minte cuvintele lui Salinger. Acesta spunea că-l impresionează dacă, după ce termină o carte, simte c-ar vrea ca autorul să fie un prieten bun pe care să-l poată suna. Rezonez cu această definiție. Ce n-aș fi dat ca în liceu să-l fi putut suna chiar pe Salinger, s-o am în agendă pe Meg Jay, iar în anii de facultate să fi ieșit la cafea cu Elizabeth Strout.
Articolele și interviurile pe care le semnez se nasc din curiozitate, dragoste de carte, entuziasm pentru idei noi, respect și admirație pentru figuri reprezentative din lumea literară.” – Laura Mate

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *